Monday, July 13, 2009

New job

Salam,

Finally, I've started working since last Wednesday...I've decided to join the Deutsche Telecom company in Cyberjaya. Feeling 1st day in new company just the same as my 1st day feeling working in Siemens dulu...time tu I just graduated. Just imagine, aku dah dgn company lama for about 4 years...pendek kata, makan 'M', minum 'M', tido 'M', mandi 'M'...(M= Motorola la ek) and now I have to adapt to the new environment, new colleague, new system, new approach etc...

Bila dah 3 bulan x kerja, bangun tido lambat...suddenly life aku change...rindu pulak rasanya life x kerja dulu...hah ni lah manusia, x pernah bersyukur :) yang time tgh kerja, teringin nak jd housewife...bila dah jd housewife, nak kerja balik...ni dah dapat kerja, rasa nak jd housewife balik pulak :P apaaaaaaraaah!

Baru 2 hari join new co, I have to join their teambuilding for 3 days in Melaka. This teambuilding mmg for HR only. Punya lah malas nak pegi, sampaikan kemas beg pun aku buat very the last minute on Friday morning. We all bertolak dlm kul 11 and arrived Melaka around 1pm. We checked in at Melaka Mahkota Hotel. 1st day xda activity berat sgt, just some games which is related to team work, motivation, personality etc. Then malam kitaorang gi makan kat seafood restaurant at Muara. After that, balik hotel kitaorang start main picturiest...kelakar giler main game nih. Main sampai pukul 2 pagi pastu baru balik bilik tido. Then on Saturday is a serious day. Selalunya team building ni byk main game but we all pulak discuss on HR processes & procedures. Every dept need to share their procesesses and get ready utk kena comment by other dept. Petang tu kitaorang main air kat swimming pool, havoc nak mampus...bayangkan orang tua dapat main bola dalam pool...ha ha :p Malamnya...karaoke time!!! boss aku yg sangatlah sopan di pandangan mata...rupanya hantu karaoke, habis suma lagu rock kapak dia nyanyi, wpun he's not malay tp dia leh nyanyi all malay songs fluently. Cayalah! Akupun bantai gak nyanyi lagu hindustan lah...dangdut lah (dipaksa sebenarnya)...yg bestnya bila aku nyanyi dangdut 'Asyik' by Amelina...our payroll girl siap gelek baaaaaaaaaik punya pergh...berpinau mata bebudak laki dlm team. Again, aktiviti karaoke sampai kul 2 pagi jugak then diaorang yg lain sambung lagi main game...aku? balik bilik tido :)

On Sunday is our shopping time...byk gak tmpt shopping kat Melaka nih. Tp because kitaorang x familiar sgt so ada yg beli barang kat tmpt 'A' but end up we found out barang yg sama boleh dpt harga yg lagi murah kat tmpt 'B'. Salah seorang manusia itu adalah aku... :( frust siotz...takpe, takpe...next time dtg aku dah tau dah tmpt mana murah. We all gerak dr Melaka lebih kurang kul 5 kot ( aku dah tido awal2 lagi) and sampai Cyberjaya around 7pm. Laki aku dah tunggu with Sofea...dr jauh Sofea dah jerit "Mama!!!!" bila aku sampai jer kat dia, dia punya peluk aku kuat2 and say "Sofea rindu mama sangat"...ADUSS!!! touching siot!!!

Nanti once my colleague siap edit gambar, aku download kat sini. Now nak pi makan sat....sampai ketemu lagi. Chiaw!

No comments:

Post a Comment