Sunday, June 28, 2009

Weekend yang memenatkan...

Salam,

Jumaat baru ni we went to JB, amik new maid kat Stulang. From the moment she came in, I knew gosh...! I have to train her lotz of things...why? She looks very naive & blur lol...

My new maid is actually not from any agency in Malaysia @ Indonesia. She was a cousin of my sis-in-law's maid. Since her cousin is working here, she don't mind to come here and work for us...cuma awal2 lagi maid my sis in law dah bgtau aku...aku kena sabar amat dengan dia sbb she's from kampung pendalaman yang bahasanya amaaaaaaaaaaaat halus...ye memang bener :)

Susah jugak bila nak bagi instruction coz dia akan jawab "ya" "ya" "ya" all the time...ntah paham ke tidak, so aku kena ulang lagi sekali & tanya dia apa yg aku suruh. Aku ni boleh la jugak tahan penyabar dlm beberapa hal tapi kalau bab train maid nih, boleh hilang akal aku...ngeee :) Lain yang aku suruh, lain yang dia buat. Time2 camni teringat maid lama aku....she's a bit younger than this new maid & i would say cepat pick up lah...tak payah nak train sesangat....kalau bukan sbb dia buat onar, maybe she's still with us...hmm sedih gak, sbb dia pandai jaga anak aku, pandai masak, pandai mengemas walaupun ala kadar jer tapi itu attitude ada sikit problem...ha ha..ya lah, no one is perfect kan?

Tomorrow & day after I will have interview...wish me luck and hopefully tersangkut lah kat mana2. Maid sudah mari, takkan aku nak duduk umah goyang kaki? cargas...cargas...kerja...kerja...chiow!

No comments:

Post a Comment